مصرف خشکبار در دوران بارداری

مصرف خشکبار در دوران بارداری

نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری مغز خشکبار مصرف کرده‌اند، کمتر دچار حساسیت به آجیل و خشکبار می‌شوند.

پزشکان آمریکایی در این مطالعه به بررسی سوابق پزشکی و رژیم غذایی بیش از ۸۰۰۰ کودک و مادران آنها پرداخته و دریافتند: مصرف برخی مواد خوراکی خاص در ماه‌های نخست بارداری، جنین را در برابر این خوردنی‌ها مقاوم کرده و در نتیجه احتمال بروز آلرژی‌ به مغز خشکبار را در آنها کاهش می‌دهد.

اثرات مصرف آجیل در دوران بارداری 

کارشناس تغذیه به استفاده مادران باردار از آجیل اشاره کرد و گفت: آجیل سرشار از منابع مغذی و مهم بوده و یک میان وعده مناسب برای مادران باردار است در نتیجه این افراد نیز می‌توانند از این ماده استفاده کنند.
وی تاکید کرد: مادران باردار به ویژه در سه ماهه اول بارداری نباید از بادام زمینی استفاده کنند زیرا این ماده در بسیاری از افراد آلرژی ایجاد می‌کند بنابراین به این افراد توصیه می‌شود از سایر گروه‌های آجیل استفاده کنند.
افتخاری یادآور شد: مغز گردو منبع بسیار خوبی از مس و روی است. مادران باردار این مغز را در کنار پنیر در وعده صبحانه استفاده کنند.
وی به مادران باردار توصیه کرد: این افراد گروه‌هایی از مغزها که ایجاد آلرژی می‌کنند را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
افتخاری تشریح کرد: سطح ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، آهن و روی در مادر باردار افزایش پیدا می‌کند که تمامی این مواد در آجیل وجود دارد بنابراین این ماده غذایی منبع بسیار مهمی برای مادر باردار به شمار می‌رود.

چه افرادی آجیل مصرف نکنند؟ 

وی به افرادی که نباید از آجیل استفاده کنند اشاره کرد و گفت: افرادی که نسبت به مصرف این مواد آلرژی دارند نباید از آن استفاده کنند، مصرف این مواد باعث ایجاد شوک شده و گاهی تا مرز مرگ نیز پیش‌روی می‌کند.
افتخاری اضافه کرد: همچنین به افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند توصیه می‌شود استفاده از آجیل را محدود کرده یا اصلا استفاده نکنند.
وی بیان کرد: افرادی که مشکلات کلیوی دارند نیز باید در مصرف این ماده محتاط باشند به این دلیل که سطح پتاسیم، سدیم و فسفر این افراد باید کنترل شده باشد و متاسفانه آجیل منبع غنی از این مواد بوده و استفاده از آن برای این افراد مناسب نیست.
افتخاری در پایان گفت: بیماران دیابتی که مبتلا به چربی خون هستند نیز بهتر است از این مواد استفاده نکنند.

قریباً اکثر آلرژی ها، نتیجه تکرار مواجهه بدنی با یک ماده آلرژی زا ( آلرژن) است. آلرژی غذایی به خشکبار نیز برهمین اساس رخ می دهد.

سابقاً توصیه می شد کودکان زیر سه سال نباید از خشکبار تا حد امکان استفاده کنند. زیرا این کار ممکن است آنها را برای تمام طول عمر دچار آلرژی کند.

امروز نیز به نظر می رسد مواجهه با خشکبار، حتی در زمان جنینی می تواند ابتلا به آلرژی را در فرد رقم بزند و در اکثر موارد نیز این آلرژی به صورت آسم خود را نشان می دهد.

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.