خواص باور نکردنی نخودچی و کشمش

خواص باور نکردنی نخودچی و کشمش

نخود نیز مانند سایر حبوبات، فیبر بالایی دارد. فیبر محلول مانند یک برس زبر، سیستم گوارشی را پاک می‌کند. این نوع فیبر، گلوکز«قند) و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می‌کند. در بین گروه‌های غذایی؛ نخود، عدس و نخود فرنگی، پروتئین، کلسیم و آهن را به مقدار کافی و لازم برای رفع نیاز بدن فراهم می‌کنند. اطلاعات بيشتر:

نَخود که در فارسی کنونی به آن نُخود هم می‌گویند از دانه‌های خوراکی است.نخود دارای بوته ای کوتاه با شاخه‌های نازک و برگهای ریز همراه با گلهای سپید می‌باشد.بهترین گونه نخود در قزوین به عمل می‌آمده و می‌آید.نخود را در زبان پهلوی نیز نخودnaxod می‌گفتند.
نام دیگر نخود، لوبیای گاربانزو (به انگلیسی: garbanzo bean) می‌باشد. نخودفرنگی، عدس و نخود بصورت یکسال در میان و چرخشی با گندم و جو در یک زمین زراعتی- کشت می‌شوند. این حالت چرخشی باعث تقویت و تجدید نیتروژن در خاک می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از کود نخواهد بود. معمولاً نخود در زمین‌های حاشیه بین النهرین و مدیترانه شرقی کشت می‌شد و از آنجا به هند و سایر نقاط آسیای شرقی گسترش یافت.
جدول ارزش تغذیه‌ای نخود:

مقدار واحد یک چهارم لیوان یا ۳۵ گرم پخته شده در هر واحد ۱۱۵ کالری انرژی ۵ کالری انرژی حاصل از چربی (درصد دریافت روزانه٪) ۷۵/۱ گرم(۱درصد) چربی کل ۰ گرم(۰ درصد) چربی اشباع ۰ کلسترول ۰ سدیم ۱۹ گرم(۷ درصد) کربوهیدرات کل ۱۱ گرم(۴۴ درصد) فیبرغذایی ۰ گرم شکر ۷ گرم پروتئین ۳ درصد ویتامین A ۲ درصد ویتامین C ۵ درصد کلسیم ۱۲ درصد آهن .

نخودچی و کشمش
نخودچی از جمله مواد غذائی است که به عنوان یک ترکیب پر پروتئین توصیه می گردد ومی توان آن را به بچه ها ونوجوانان به عنوان یک میان وعده توصیه کرد. کشمش هم تمامی خواص انگور را دارد با این تفاوت که در طول فرآیند خشک شدن در صد پتاسیم وقند آن افزایش یافته وبه این دلیل آن را به افرادی که مبتلا به دیابت هستند توصیه نمی کنند.به علاوه پتاسیم بالای آن این ماده غذائی را برای کنترل بیماری فشار خون بالا بسیار ارزشمند کرده است .

تاثیر نخودچی و کشمش در تکامل کودک

سالانه :فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: کودکانی که قبل از دو سالگی دچار کم‌خونی فقر آهن می‌شوند، در زمان تحصیل ممکن است در دسته دانش‌آموزان متوسط و پایین کلاس طبقه‌بندی شوند و این مسئله اهمیت مصرف قطره آهن را مشخص می‌نماید.
ساسان ساکت در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در بخش مشاوره سلامت درمورد هوش کودک اظهار داشت: اهمیت شیر مادر در رشد و نمو و تکامل کودک بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین باید تا 2 سال فرآیند شیردهی ادامه داشته باشد.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: در 6 ماهه اول زندگی، شیر مادر برای کودک کافی است، اما در 6 ماهه دوم و از 7 ماهگی تا 12 ماهگی از برخی غذاهای کمکی استفاده می‌شود که بتواند رشد مطلوب برای کودک را حاصل کند.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان تصریح کرد: 15 روز بعد از تولد نوزاد، استفاده از قطره AD به میزان 25 قطره در روز الزامی است و این قطره باید تا پایان جشن تولد 2 سالگی به کودک خورانده شود.

 

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.