پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم


نمونه کار توضیحات

در کشور عزیز ما ایران، از هزاران سال پیش، در دوران باستان جوانه ها و اهمیت استفاده آن ها برای مردم شناخته شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند. زمانی که گندم جوانه می زند، تغییر شکل داده، تغییرات شیمیایی که در دانه ها در حین جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین های آن افزایش یابد به طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین ها، املاح و پروتئین ها به مقدار زیادی افزایش می یابد در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده ی گلوکز و ساکارز تبدیل می شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می گیرد.

خواص جوانه گندم و تاثیر آن در زیبایی

جوانه گندم جزو آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین A است. ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می‌شود.

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پرارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین‌های گروه B است. ویتامین E امروزه به عنوان معجزه‌گر و اکسیر جوانی معرفی می‌شود. سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است.

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و رفع انواعجوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور می‌توانید از ماسک جوانه گندم خانگی یا بازاری استفاده نمایید که موجب شادی و طراوت و روشنی پوست می‌شود.

بر اساس نظر اغلب پزشکان زیبایی، ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم خام، در حدود ۱.۵ گرم چربی اشباع نشده، ۹ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر رژیمی، ۲ گرم قند را دارا بوده و فاقد کلسترول می‌باشد و میزان کالری آن در حدود ۶۰ است. جوانه گندم حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر می‌باشد.

جوانه گندم منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین های B می باشد. در واقع، ویتامین B1 یا تیامین، ویتامین B6 و فولات موجود در جوانه گندم از انواع ویتامین‌های ضروری بدن هستند. ویتامین‌های گروه B برای سلامت قلب و عروق و مغز حیاتی می‌باشند.
جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌‌رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌‌کند.

 

جزئیات نمونه کار